2012-07-31
 19:04:46

Regn istället för picknick

Dagens planer på picknick gick inte riktigt som tänkt. Istället för sol så blev det regn. Vi tänkte ta oss ut till Djurgården. Först var Petter sen så jag och Sofia gick i förväg. När vi kom fram började molnen närma sig. Det började åska och blixtra. Petter som inte hade åkt än vände i dörren. Det började ösa ner på Söder. Jag och Sofia började gå tillbaka. Det började ösa ner. Jag kom hem helt blöt. Men det var härligt med en varm dusch, te och chokladbollar på det.

2012-07-29
 23:06:26

The Dark Knight Rises

Hemkommen från bion. Var och såg The Dark Knight Rises med Petter, Martin och Arvid. Den var faktiskt riktigt bra. Bättre än jag väntat mig. Kan rekomenderas. Jag såg tvåan igår också med Petter för att vara uppdaterad idag. Nu ska jag sova medan regnet smattrar mot rutan, för imorgon väntar en ny dag med roligheter. Sov gott, vi hörs imorgon!
2012-07-29
 14:27:42

Party!

I fredags grillade vi, spelade ölspel och sen blev det en sväng till Sommar! Det var en mycket trevlig kväll.

2012-07-27
 10:55:29

Idag ska det fixas

Nu måste jag stiga upp. Ska gå och handla det sista för att kunna fixa mat till ikväll. Det blir lite grill. De har äntligen tagit ner byggställningarna från vårt hus så nu kan man vara på balkongen och man kan vara ute fast man är inne. Detta ska firas. Nu får jag ta och gå upp..
2012-07-26
 22:26:13

Taxinge

Igår var det sommarvärme. Äntligen. Jag och Petter tog bilen ut till Taxinge (igen, för min del) och promenerade, satt i solen och åt goda tårtor. Sen tog vi en liten tur förbi Södertälje och farmor. Jag viasade honom Pershagen, där jag växt upp och sen åkte vi hem. Det blev sen lunch och sen mys resten av dagen. Mycket bra dag, och mycket bra väder. Här kommer två bilder.

2012-07-24
 15:46:35

Sommarstress

Jag tänker ju att jag har sommarlov och inget att göra, men riktigt så är det ju inte. Just nu håller jag på med mottagningen som vi ska ha på skolan och det tar rätt mycket tid. Mycket som måste göras nu! Sen har jag ju en del annat som jag borde göra nu under sommarlovet, eftersom jag inte kommer ha tid sen. Men det skjuter jag bara upp.. Jaja, jag borde ju få ta det lugnt. Det är ju trots allt sommar.
2012-07-23
 20:37:32

Lite sömn, men trevligt sällskap

Resten av helgen det vill säga med sin början på lördag har jag varit på Vapiano med Hampus och druckit lite öl. Sen drog jag till SOMMAR! med Rebecka och Madde som hade med sig några killkompisar. Bra väder, mycket pepp och grym musik. Jag gick och la mig vid halv fyra. Igår var det bara att försöka ta sig upp och så begav det sig på cykelutflykt till Årsta med Petter, Rebecka, Arvid, Sofia och Adrian. Vi skulle cykla till Palmyras kebab och äta (ska tydligen vara väldigt god kebab där) men när vi kom fram hade de sommarstäng. Det fick bli thai istället, men inte var det en dålig dag för det. På vägen hem cyklade vi förbi Café Rhodos som är en liten turkos husvagn där de säljer fika. Det ligger vid Årstaviken. Mycket trevligt. Kvällen spenderade jag hos Petter och vi gick och åt god indisk mat. Allt som allt har jag haft en väldigt trevlig helg.
2012-07-23
 20:21:31

Pizza och spel

I fredags var det pizzakväll med trevligt sällskap hemma hos Petter. Förutom att det åts så lyssnade vi på gamla låtar från 90-talet och var nostalgiska och sen spelade vi spel. Settlers of Catan heter det. Mysig kväll, men lite sömn.

2012-07-21
 15:37:21

Stort vill ha!

Hittade dessa supersnygga, stickade topparna på Nastygal. Sjukt fina. Jag vill verkligen ha dessa!

2012-07-18
 11:46:08

Vad är det med vädret?

Det känns som att vädret går från sol till åska och regn hela tiden. Hur ska man veta när det kommer att slå om? I måndags blev det bra väder trots att de varnat för regn och jag var ute och gick med Rebecka. Det var mycket trevligt. Tog en tur från Eriksdalsbadet, Skanstull till Reimersholme och sen vidare upp till Hornsgatan där det blev fika och sen glass. Jag hade dock lite ont i mina fötter efter det. Det var i alla fall en väldigt fin väg, rekomenderas. Hittade söta ställen att fika på och fina badställen. Har dock inte laddat över bliderna från min kamera än, men det kommer. Sen, på kvällen gick jag hem till Petter och vi lagade middag och kollade på lite film. Det var mysigt. Igår, när jag skulle gå hem var det fint väder fortfarande men sen vid ett så började det ösa ner, och åska och blixtra. Jag satt inne resten av dagen. Helt ovettigt. Och idag då? När jag vaknade såg det ut att bli fint, nu åskar det och regnar igen. Dumt.
2012-07-16
 10:50:20

Knas på Koh Phangan

Igår var jag och åt middag på Koh Phangan med mamma, hennes två vänner från Rumänien, hennes vän som bor här i Stockholm och Petter. Det var trevligt, men väldigt flummigt. God mat i alla fall och en drink blev det också. Här kommer två (inte så jättebra) bilder.

13:36:10

Frossa

Om man tycker m bakelser och tårtor ska man åka till Taxinge. De har helt fantastiska tårtor. Min favorit är deras Sachertårta. Supergod. Visst ser det trevligt ut?

10:54:57

Veckans händelser

Slutet på den här veckan har gått fort, men vi kom ju hem från Kivik i tisdags kväll. Jag har i alla fall hunnit träffa både Paulina och Sara. Det blev god middag på Vapiano, och drinkar så klart. Sen har jag varit i Taxinge, bild på bakverken kommer i nästa inlägg. I fredags blev det middag med goda hamburgare och marängsviss hemma hos Petter och sen gick vi ut och dansade. Blev först dans på Södra Teatern och sen fortsatte festen hemma hos Petter igen. Mycket trevligt, det var ju ett tag sen jag gick ut på riktigt. Igår var mest en vilo, och mysdag. Blev god brunch med scones, te och en smoothie framför tv:n med min plutt. Idag regnar det och är tråkigt väder, men ikväll bär det av till värmen. Koh Phangan står på schemat, men bara för kvällen. ;)
 10:48:11

Kivik med Instagram

Här kommer mina Instagrambilder från Kivik. Tyvärr har jag fortfarande inga bilder från den fina båtdagen.

2012-07-14
 21:42:27

Kivik resumé

När vi åkte till Kivik åkte vi egentligen för att min mamma och hennes vänner skulle ner till Österlen. Så den ena dagen åkte vi till Simrishamn med dem. Sen kom de på middag i Kivik. Medan vi var där nere träffade vi även Petters kompisar och ena dagen tog jag, Petter och Marc båten ut till Stenshuvud och fiskade och hade picknick. Tyvärr har jag inga bilder från den dagen eftersom kameran fick stanna hemma. Det var nog tur för vi blev riktigt blöta i båten. Annars blev det lite bad och sol och bara allmänt mys. Vi var också och kollade på en fin kyrka, åt god mat på Allé - två gånger till och med.

2012-07-14
 20:39:36

Ny ring

2012-07-13
 09:30:48

God morgon bloggen

Jag har varit så trött sen jag kom hem från Skåne, att jag nästan bara hade velat sova hela tiden. Men jag har hunnit göra ett och annat ändå. Jag ska försöka uppdatera lite mer idag, både med bilder från Kivik och med vad jag faktiskt har haft för mig de senaste dagarna.
2012-07-11
 13:24:15

Hemma från Skåne

Igår kväll kom jag och Petter hem från Kivik. Det var härligt att komma iväg. Blev både sol och lite bad, god mat och lite utflykter. Tyvärr har jag inte bilder från allt eftersom Hedda lånade både mitt objektiv och mitt batteri till kameran. Trevligt var det i alla fall. Lägger upp de bilder som jag har lite senare.
2012-07-05
 10:03:47

Fix och trix

Idag vaknade jag av att mamma och våra rumänska vänner virrade runt och fixade. De åker till Jönköping idag och sen vidare till Österlen på fredag. Jag och Petter tar tåget till Kivik imorgon. Vi kommer träffas lite där nere. Jag hoppas på bra väder, men det ska ju typ regna i hela Sverige till helgen, men vi klarar oss väl ändå. Idag ska jag själv packa ihop en liten väska och fixa mina naglar.
2012-07-04
 15:30:43

Lunch och andra vettigheter

Idag träffade jag Rebecka som skulle inhandla det sista innan hon åker till Italien imorgon (lite avis). Jag lyckades också få med mig två böcker, kan ju vara bra att passa på nu när man är ledig och har tid att läsa. Sen gick vi och åt good lunch på Vigårda på MOOD gallerian. Tills sist tog jag faktiskt tag i mitt vaccinerande och gick och tog min fjärde fästingspruta. Det kan ju inte skada i alla fall. Så idag har jag faktiskt lyckats göra lite vettigt.

2012-07-04
 10:34:40

Cykeltur

Igår träffade jag Petter och vi bestämde oss för att ta en liten cykeltur. Det var trevligt om man bortser från att jag har så ont i benen idag. Jag lånade hans mammas cykel och vi tänte inte på att vi kanske behövde sänka sadeln innan vi var iväg, så efter ett tag började det bli jobbigt. Cykeln var alldeles för hög. Det var i alla fall fint väder och vi cyklade till Långholmen och sen stannade vi på ett glasställe på vägen hem. Jättegod glass var det, jag testade en smak som var "grönt äpple sorbet". En ny favorit. Sen blev det i alla fall lite film och pizzabakande till lunch. På eftermiddagen träffade jag Carro och tog ett glas vin på Medis innan det var dags att gå hem och äta middag.
2012-07-02
 20:57:58

Mariefred

Idag har jag varit ute i Mariefred. Jag träffade Frida som jag inte har sett på länge. Hennes familj bor i USA och för tillfället bor hon själv i Egypten. Det var i alla fall väldigt trevligt. Tyvärr kunde jag inte vara där jättelänge, men det var kul att komma bort från stan lite.
2012-07-01
 19:59:37

Skärgården med Instagram

Förutom grillning på Tynningö har jag idag varit på Måndagshomen och firat Johannas 22 års dag. Det var trevligt det också. Här kommer två Instagrambilder som representerar helgen i skärgården.

2012-07-01
 19:53:03

Skärgårdsgrill

Igår åkte jag ut till skärgården med Madde. Tynningö var en mer exakt destination. Det blev grill, kubb, bastubad och väldigt lite sömn, men trevligt var det allt.